znak oddílu AKCE |  2017 |  2016 |  2015 |  2014 |  2013 |  2012 |  2011 |  2010 |  2009 |  2008 |  2007 |  2006 |  2005 |  2004 |  2003 |  2002 |  NÁVŠTĚV |  Aktualizováno :

MIKULÁŠ v Peci pod Sněžkou
víkend 1. - 3.prosince 2017

V pátek před 15 hodinou se scházíme na ČD Hl. nádraží. Někteří netíhají a mně zvedají adrenalin. Odcházíme na peron a nastupujeme do vlaku. Helena s Ondrou dobíhají, ale vlak stíhají. Julča ovšem vlak nestíhá tak odjíždí autem a batohy. My jedeme ve vlaku do Trutnova, kde přstupujeme do autobusu a jedeme do Pece pod Sněžkou. V Peci na nás už čekají Žaloudkovi, kteří nám přivezli naše batohy a Julču. Za odvoz věcí jim za všechny mockrát děkuji. Po chvilce odcházíme směr chalupa Kvap. Na cestu nám svítí měcíc a cesta nám utíká pomalu. po 19:30 hodině docházíme k chalupě. Vykládáme batohy z rolby a neseme je do chalupy. Ubytováváme se a jdeme spát.
     V sobotu ráno po snídani se vydáváme na kratší výlet ve sněhových peřinách. Jdeme od chalup Kvap kna zeleně značenou cestu, po které pokračujeme vzhůru do kopce. Jdeme přes Liščí jámu až k chalupě Na Rozcestí. Zde si dáváme svačinu a fotíme se. Jdeme zpět po stejné trase. Cestou si užíváme výhledu na slunečné Krkonoše. Vidíme i Sněžku. Po příchodu k naší chalupě sundáváme batůžky a jdeme pekáčovat. V prašanovém sněhu nám to perfěktně jezdí a po hodině jdeme do chalupy do tepla. Dáváme si obědo-večeři. Po té balíme dárečky pro kamarády a čekáme na příchod Mikuláše s čertem. čas si krátíme při různých hrách. Po příchodu Mikuláše s čertem dostáváme za básničku nebo koledu dáreček. Musím všechny účatníky pochválit, jak jim to pěkně šlo. Po odchodu Mikuláše hrajeme ještě hry a jdeme spát.
     V neděli ráno po sndani začínáme s balením svých věcí. Balení je náročné, ale zvládáme to. Je pravda, některé věci zde necháváme - nikdo se k nim nehlásíme. Po obědě si bereme své velké batohy a neseme je k autu nad chalupou. Děkuji Standovi za odvoz do Pece. Po té se vracíme pro malé batůžky a jdeme do Pece pod Sněžkou na autobus. V Peci máme čas a tak se jdeme podívat k bobové dráze. Vracíme se na autobusové nádraží, bereme si velké batohy a čekáme na příjezd autobusu. Ten nás doveze až do Trutnova k nádraží a my přestupujeme na vlak do Hradce Králové. Večer před 17 hodinou jsme v Hradci.vydáme na cestu do Pece pod Sněžkou na autobus.
     Myslím, že se nám celá akce povedla a děti si zní odnášejí různé zážitky. Já děkuji ještě jednou za odvoz věcí Žaloudkovým. Byl jsem mile překvapen, jak děti uměli básničky a koledy. Rovněž všechny musím pochválit za jejich chování. Ovšem někteří rodiče by zasloužili cvičit jako děti za trest. Příště požaduji z větší části dodržet seznam věcí, který požadujeme na akci. Jedny pletené rukavice na víkend je doopravdy málo! Věci, které po akci zůstaly jsou přiveženy do Předměřic nad Labem. Některé jsem již avizoval s fotografií v e-mailu.

ZÚČASTNĚNÍ : Julie Kholova, Karel Kopeký, Helena Sedláková, Tereza Voltová, Ondřej Rydrych, Helena Rydrychová, Radek Žaloudek, Petr Žaloudek, Daniel Rožnovský a MIROSLAV OPAT.