znak oddílu  | AKTUÁLNĚ |  AKCE |  ROK 2006 |  ROK 2005 |  ROK 2004 |  ROK 2003 |  ROK 2002 |  ROK 2001 |

JARNÍ PRÁZDNINY - Frenštát pod Radhoštěm
18. - 25. února 2006
odkazy k akci - | ÚVOD | AUTOMAT | FOTO |

Postupně doplňujeme.

Sobota 18. února     Ráno se scházíme na hlavním nádraží. Zde si rozdělujeme jídlo, které si vezeme již z Hradce. Většinu pobírají nejstarší členové. Běžky se snažíme nandat do několika fusaků, aby jsme při přestupovaní neměli toli věcí. Po té již odcházíme na nástupiště a nastupujeme do vlaku, který nás veze do Pardubic. V Pardubicích přestupujeme do rychlíku, který nás poveze až do Valašského Meziříčí. Vlak byú pěkně plnej. Ještě, že máme místenky. Ukládáme zavazadla a usedáme na svá místa. Cestou hrajeme karty a různě se bavíme. Ve Valašském Meziříčí opět přestupujeme. Nastupujeme do místní lokálky, která nás dováží do Frenštátu pod Radhoští. Zde budeme trávit následující dny jarních prázdnin. U nádraží chvilku čekáme, až přijede Šárka a odveze nejmladším batohy. Štěpán s nejmladšími vyráží napřed. Cestu zná, vždyť už tady jednou byl. Mirek jede s Šárkou autem a ostatní jdou po svích. K chatě docházíme postupně. Ovšem ne tak, jak jsme vyšli z nádraží. Štěpán cestou někde bloudí a tak ho Míra nahání po telefonu. Ještě, že ho Štěpán má. Štěpán dochází a je vysmátej tak, jako vždy. Prohlížíme si chalupu a ubytováváme se. K večeru jdeme do Alberta nakupovat potraviny, abychom neumřeli hlady. Večer večeříme a jdeme spát. Vždyť další den již půjdeme na běžky.
Neděle 19. února    Ráno vstáváme kolem půl sedmé. Mirek a Renda už pro nás mají přichystanou snídani - buchty a čaj. Po snídani se postupně oblékáme a strší mažou rybí pomazánku na chleba. K tomu ještě jablko a jednu sladkost a svačina je hotová. Před třičtvrtě na osm vycházíme na autobusovou zastávku. Zde musíme dobíhat, aby nám neujel autobus do Ráztoky. Máme štěstí a stíháme ho. Nastupujeme a jede se. V Ráztoce vystupujeme a jdeme k lanovce, která nás po chvilce čekání vyváží na Pustevny. Zde si mažeme běžky a nasazujeme si je. Z počátku zjišťujeme, že naše mazání nám funguje jako dokonalé lepidlo. Nejvíce to pociťují nejmladší. než se stihnou rozjed, tak už se válejí po zemi. To je tedy síla. Kopeček sjíždíme déle než půl hodiny. Pod kopcem lyže čistíme a vnímáme, rady od Mirka. Prý se máme klouzat, ale jak, když se to lepí. Nejraději bychom ty běžky zahodili. po chvilce se sníh mění a nám se přestává lepit na skluznici. Hurá - končí dřina. Tak a teď už se pomalu kloužeme a jedeme k chatě Martiňák. K chalupě po nekoli zastávkách dojíždíme kolem 12 hodiny. Zde svačíme a znova mažeme lyže. To proto, že se nám až moc smekají. Když nám Tomáš všechny lyže namazal, vyrážíme na zpáteční cestu. Míra a starší nás postupně předjíždějí. My jedem, jak umíme a postupně dojíždíme na Pustevny, kde opět svačíme a těšíme se na sjezd dolů do Ráztoky. Už jenom dolů. Rozjíždíme se. Starší opět vpředu a vzadu to uzavírá Kristián a Mirek. Do Ráztoky přijíždíme asi pět minut po odjezdu autobusu. Tak tedy musíme čekat na další na autobusové zastávce. Zde sedíme a odpočíváme. Jen Štěpán provokuje a hází po nás sníh. Honza naněj vybíhá a snaží se ho dohonit. Jenže Štěpán vbíhá na hluboký sníh, kde se honza začíná pěkně bořit. Štěpán vítězí - utekl Honzovi. Honička končí a ječas vysypat sníh z bot. To už nám přijíždí autobus a my nastupujeme a jedeme do Frenštátu. Cestou od autobusu jdeme ještě do Alberta na nákup. Večer vaříme večeři -
Pondělí 20. února    Budíček je opět ráno o půl sedmé. Po hygieně jdeme na snídani. Snídáme buchty s kakaem. Připravujeme si svačinu na dnešní výlet. Po té se oblékáme a odcházíme na autobus, který nás doveze do Ráztoky. Z Ráztoky varážíme pěšky k cestě, kde si nasazujeme běžky. Stoupáme po cestě, kterou jsme včera sjížděli z Pusteven. Z počátku nás většina protestuje, že lanovka je lepší - pohodlnější. Jenže protesty nám moc nepomáhají. Postupně stoupáme. Nedaleko od sjezdovky u Pusteven svačíme. Na Pustevny to je již asi 500 metrů. Zde se dáváme doprava směr Radegast. Stopa zde je nekvalitní, rozbitá rolbou, která zde projela. U sochy Radegasta svačíme a odpočíváme. Pořizujeme pár snímků a vyrážíme zpět přes Pustevny do Ráztoky. Cesta zpět je dolů. Na což se všichni těšíme. v Ráztoce nastupujeme do autobusu a necháváme se odvézt do Frenštátu. Vystupujeme a jdeme si nakoupit jídlo do Alberta. .
Úterý 21. února
Středa 22. února
Čtvrtek 23. února
Pátek 24. února
Sobota 25. února    Dnes je poslední den našeho pobytu ve Frenštátu pod Radhoštěm. Vstáváme v osm hodin. Štěpán nám odchízí do pekařství pro koláče. Po chvilce je zpět s tím, že koláče nejsou. Nic nám nepřinesl. Proto se musí ještě jednou otočit do pekařství. Z něho nám přináší makové záviny, které máme ke snídani. Po snídani se pouštíme do balení věcí do batohu. Uklízíme celou chalupu a dáváme si polévku. Dnes již né tak pálivou jako byúa včera. Myjeme nádobí a ještě nám zbývá čas. Proto usedáme a hrajeme hry. Kolem jedenácté hodiny odcházíme na nádraží, kde čekáme na příjezd našeho vlaku. Po příjezdu nastupujeme a necháváme se odvézt do Valašského Meziříčí. Zde přestupujeme na rychlík, který nás doveze do Pardubic. V Pardubicích přestupujem na rychlík, který nás dováží do Hradce Králové. Zde nás nezvykle rychle opouští Mirek a David. Přijel pro ně Piškot a spěchají na zimní stadion na hokej. Tím nám jarní prazdniny skončily.